Možno aj vy poznáte niekoho, kto má vždy všetko zorganizované. Ten človek je vždy všade na čas, svoju prácu vždy ukončí v predstihu a vždy vie, kde nájde to, čo potrebuje. My si v tomto článku povieme o tom, čo robia takýto ľudia pre to, aby mali vždy všetko skvelé zorganizované.
1. Hľadajte nové prostriedky a spôsoby
Je potrebné hľadať vždy nové prostriedky a nástroje, ktoré by vám pomohli dostať maximum z každého dňa, týždňa či roku. Ľudia, ktorí majú svoj čas dobre zorganizovaný často používajú rôzne základné mobilné appky, ako napríklad „Pripomienky“. Používajú tiež časovač, ktorý im pomáha pracovať rýchlo a nepremárnia tak ani sekundu. Veľké problémy si dokážu rozložiť na menšie kúsky a počas práce na svojich projektoch majú krátke prestávky na oddych, čo zvyšuje výslednú produktivitu.
2. Určte si priority
Určite to poznáte. Máte pred sebou neskutočne veľa roboty, ktorú je potrebné spraviť, či problémov, ktoré treba vyriešiť a nemáte ani tušenia s čím skôr začať… Ľudia, ktorí majú veci dobre zorganizované vždy vedia čo je dôležité. Ako? Celkom jednoducho, vedia aké sú ich ciele a vedia čo musia spraviť pre to, aby ich dosiahli. Každý deň preto začínajú riešiť veci, ktoré sú pre ich úspech najdôležitejšie ako prvé.
3. Snažte sa, aby vám toho na práci zostalo čo najmenej
A to tak, že už budete mať väčšinu spravenú. Základným pravidlom akejkoľvek organizácie je mať čo najmenej vecí, ktoré treba organizovať. Je dôležité nájsť jadro problému a odstrániť všetko ostatné. Stále budete mať čo robiť, no výrazne si to uľahčíte a celý problém zvládnete jednoduchšie.
4. Zvoľte si jednoduché a užitočné riešenie
Využite jednoduché ale užitočné prostriedky, ktoré pre vás spravia veci ľahšími. Napríklad si vytvorte špeciálnu zložku pre nezaplatené účty, papiere, ktoré treba vyplniť či knihy, ktoré chcete prečítať. Háčik na dverách, na ktorý si vždy zavesíte kabát vás zas zbaví zbytočného hľadania ráno, keď sa budete niekam ponáhľať. Celkom jednoduché pomôcky vám dokážu veľmi pomôcť.
5. Trénujte svoju výdrž
Na to, aby ste udržali svoj program dobre organizovaný, musíte vydržať a neprestať s ním po prvom úspechu, ktorý vám prinesie.
6. Zbavte sa nepotrebných vecí
Veci sa časom menia a tie, ktoré už nepotrebujete sa stávajú nadbytočnými. Namiesto toho, aby ste ich niekam odložili, nech na ne padá prach, kľudne sa ich zbavte. Snažte sa pravidelne zbavovať vecí, ktoré už nebudete potrebovať, vyprázdnite zásuvky, priečinky a uvoľnite miesto pre to, čo potrebovať budete.
7. Myslite na budúcnosť
Okrem prítomnosti myslíte na seba aj v budúcnosti. Znamená to, že jednoducho budete robiť dnes veci, ktoré vám pomôžu zajtra. Pomáha tiež plánovanie aktivít dopredu. Keď sa pozriete do svojho kalendára a nájdete v ňom voľné miesto, skúste ho využiť napríklad na rozvíjanie svojich schopností.
Foto: unsplash.com
Mohlo by vás zaujímať
Ako a kedy je potrebné použiť odstraňovač hrdze
Chystáte sa na svoj nový biznis plán? Pozor na tieto najčastejšie chyby!
Podnikanie na materskej – dá sa to? A čo sú najúspešnejšie odvetvia, v ktorých matky podnikajú?